Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj vozů Formule 1
Studeník, Juraj ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem vývoje, výzkumu, výroby a zkoušení komponentů pro vozy formule 1. Na základě těchto zlepšení dochází k posunu ve vývoji technologií, které podporují větší bezpečnost pro jezdce a neustále zvyšují hranice rychlosti. Tím dochází k větší vyrovnanosti jezdeckého pole a zajímavosti závodů.
Electronic system for Formula Student monopost
Sanetrik, Štefan ; Šteffan, Pavel (oponent) ; Bohrn, Marek (vedoucí práce)
This master thesis focuses on design of steering wheel and clutch controller module for Formula Student car, The first part of this thesis is focused on communication protocol CAN and continues with explanation of reasons for development of this solution. Requirements for individual components of system are introduced in next part. At the end of the thesis the final electrical and hardware design is introduced as well as software design. The last part of this thesis is focused on simulation of system in race condition and evaluation of results.
Vozy formule 1
Zbožínek, Adam ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce uvádí základní pravidla a předpoklady pro konstrukci a použití vozů formule 1. Hlavní zaměření je na aerodynamiku, která je nejdůležitější disciplínou v tomto motoristickém sportu, dále je tato práce zaměřena na základní faktory týkající se motoru vozu, kol, nové technologie KERS a provedení volantu.
Multifunkční volant Formule Student
Paulus, Luboš ; Štohl, Radek (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zobrazovací jednotky pro multifunkční volant Formule Student. Zobrazovaná data na této jednotce jsou přenášená po RS232 nebo CAN sběrnici z řídicí jednotky formule do mikrokontroléru. Nejdříve je třeba zjistit, jaké jsou nezbytné informace pro řidiče a v jaké formě budou zobrazovány, aby byli pro řidiče přínosné a dostatečně čitelné. Z tohoto vyplývá další bod, kterým je vhodná volba zobrazovacích prvků, jež budou na volantu použity. Následuje vytvoření návrhu a konstrukce zobrazovací jednotky.
McRuer Models for Human-Machine Systems
Čelko, Jakub ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Mihálik, Ondrej (vedoucí práce)
Bachelor’s thesis is focused on modelling of the human-machine systems using McRuer models, particularly systems formed by human operator and a steering wheel. The aim of the work is to design and measure the responses of the human operator in the regulation of different types of systems and different system forcing functions. Different steering wheel stiffness was also measured to find its influence on the speed and quality of the regulation. Results of this work are mathematical descriptions of the operator for the individual scenarios. The descriptions are expressed as transfer functions, with the operator being considered as linear time-invariant system.
McRuer Models for Human-Machine Systems
Čelko, J. ; Mihálik, O.
This article is focused on modeling human-machine systems using McRuer models, particularly systems formed by human operator and a steering wheel. Result of the work are dynamical models of human operator corresponding to regulation of different systems and various system forcing functions. Different steering wheel stiffness was also measured to find its influence on the speed of human reactions.
McRuer Models for Human-Machine Systems
Čelko, Jakub ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Mihálik, Ondrej (vedoucí práce)
Bachelor’s thesis is focused on modelling of the human-machine systems using McRuer models, particularly systems formed by human operator and a steering wheel. The aim of the work is to design and measure the responses of the human operator in the regulation of different types of systems and different system forcing functions. Different steering wheel stiffness was also measured to find its influence on the speed and quality of the regulation. Results of this work are mathematical descriptions of the operator for the individual scenarios. The descriptions are expressed as transfer functions, with the operator being considered as linear time-invariant system.
Analýza svalové činnosti při točení volantem
Dostálová, Veronika ; Vilímek, Miloslav (vedoucí práce) ; Horák, Zdeněk (oponent)
❆❜str❛❦t ◆á③❡✈✿ ❆♥❛❧ý③❛ s✈❛❧♦✈é ↔✐♥♥♦st✐ ♣➦✐ t♦↔❡♥í ✈♦❧❛♥t❡♠ ❈í❧❡ ♣rá❝❡✿ ❈í❧❡♠ ❞✐♣❧♦♠♦✈é ♣rá❝❡ ❥❡ ♥❛ ③á❦❧❛❞➙ ❞♦st✉♣♥ý❝❤ ❧✐t❡rár♥í❝❤ ♣r❛♠❡♥➲ ♥❛stí♥✐t ♣r♦❜❧❡♠❛t✐❦✉ ❡r❣♦♥♦♠✐❡ ➦í③❡♥í ❛✉t♦♠♦❜✐❧✉✳ Pr♦✈ést ❡❧❡❦tr♦♠②♦❣r❛✜❝❦♦✉ ❛♥❛❧ý③✉ ❛❦t✐✈✐t② ✈②❜r❛♥ý❝❤ s✈❛❧➲ r❛♠❡♥❡ ❛ ❦✐♥❡♠❛t✐❝❦♦✉ ❛♥❛❧ý③✉ ♣♦❤②❜✉ ❧♦❦❡t♥í✲ ❤♦ ❛ r❛♠❡♥♥í❤♦ ❦❧♦✉❜✉ ♣➦✐ t♦↔❡♥í ✈♦❧❛♥t❡♠ s ❥❡❤♦ r♦③❞í❧♥ý♠ ✉❝❤♦♣❡♥í♠✳ ❉❛❧➨í♠ ❝í❧❡♠ ❥❡ ③❛s❛❞✐t ♥❛♠➙➦❡♥á ❞❛t❛ ❡❧❡❦tr✐❝❦é ❛❦t✐✈✐t② ❥❡❞♥♦t❧✐✈ý❝❤ s✈❛❧➲ ❞♦ ❦♦♥t❡①t✉ s ♦♣t✐♠á❧♥í ❛❦t✐✈❛❝í ♣➦✐ st❡r❡♦t②♣♥➙ ♣r♦✈á❞➙♥ý❝❤ ↔✐♥♥♦st❡❝❤✳ ▼❡t♦❞②✿ ❱ý③❦✉♠ ♠á ❝❤❛r❛❦t❡r ♣✐❧♦t♥í st✉❞✐❡✳ Pr♦ ③ís❦á♥í t❡♦r❡t✐❝❦ý❝❤ ✈ý❝❤♦✲ ❞✐s❡❦ ❞✐♣❧♦♠♦✈é ♣rá❝❡ ❜②❧❛ ♣r♦✈❡❞❡♥❛ ❧✐t❡rár♥í r❡➨❡r➨❡ ❞❛♥é ♣r♦❜❧❡♠❛t✐❦②✳ ❊①♣❡✲ r✐♠❡♥t s❡ ③❛❜ý✈❛❧ ❡❧❡❦tr✐❝❦♦✉ ❛❦t✐✈✐t♦✉ s✈❛❧➲ r❛♠❡♥❡ ❛ ❦✐♥❡♠❛t✐❦♦✉ r❛♠❡♥♥í❤♦ ❛ ❧♦❦❡t♥í❤♦ ❦❧♦✉❜✉ ♣➦✐ ❦♦♥tr❛❧❛t❡rá❧♥í♠ ❛ ✐♣s✐❧❛t❡rá❧♥í♠ t♦↔❡♥í♠ ✈♦❧❛♥t❡♠ s t➦❡✲ ♠✐ r➲③♥ý♠✐ ③♣➲s♦❜② ❥❡❤♦ ✉❝❤♦♣❡♥í✳ ◆❛ ③á❦❧❛❞➙ ❛♥❦❡t♥í❤♦ ➨❡t➦❡♥í ❜②❧✐ ③ ❞➲✈♦❞✉ t❡❝❤♥✐❝❦é ♥ár♦↔♥♦st✐ ❡①♣❡r✐♠❡♥t✉ ✈②❜rá♥✐ ♣♦✉③❡ ❞✈❛ ♣r♦❜❛♥❞✐✳ ◆❛ ♣♦❞❦❧❛❞➙ t❡✲ ♦r❡t✐❝❦ý❝❤ ♣♦③♥❛t❦➲ ❜②❧❛ ♣♦♠♦❝í ♣♦✈r❝❤♦✈é ❡❧❡❦tr♦♠②♦❣r❛✜❡ s♥í♠á♥❛ ❡❧❡❦tr✐❝❦á ❛❦t✐✈✐t❛ ♠✳ ❞❡❧t♦✐❞❡✉s ♣❛rs ❛♥t❡r✐♦r✱ ♠✳ ❞❡❧t♦✐❞❡✉s ♣❛rs ♠❡❞✐❛❧✐s✱ ♠✳ ♣❡❝t♦r❛❧✐s ♠❛❥♦r ♣❛rs ❝❧❛✈✐❝✉❧❛r✐s ❛ ♠✳ tr✐❝❡♣s ❜r❛❝❤✐✐ ❝❛♣✉t ❧♦♥❣✉♠✱ ♠✳ ♣❡❝t♦r❛❧✐s ♠❛❥♦r ♣❛rs st❡r♥♦❝♦st❛❧✐s✱ ♠✳ ❜✐❝❡♣s ❜r❛❝❤✐✐✱ ♠✳ ❞❡❧t♦✐❞❡✉s ♣❛rs ♣♦st❡r✐♦r✱ ♠✳ ✐♥❢r❛s♣✐♥❛✲ t✉s ❛ ♠✳ tr✐❝❡♣s...
Electronic system for Formula Student monopost
Sanetrik, Štefan ; Šteffan, Pavel (oponent) ; Bohrn, Marek (vedoucí práce)
This master thesis focuses on design of steering wheel and clutch controller module for Formula Student car, The first part of this thesis is focused on communication protocol CAN and continues with explanation of reasons for development of this solution. Requirements for individual components of system are introduced in next part. At the end of the thesis the final electrical and hardware design is introduced as well as software design. The last part of this thesis is focused on simulation of system in race condition and evaluation of results.
Analýza svalové činnosti při točení volantem
Dostálová, Veronika ; Vilímek, Miloslav (vedoucí práce) ; Horák, Zdeněk (oponent)
❆❜str❛❦t ◆á③❡✈✿ ❆♥❛❧ý③❛ s✈❛❧♦✈é ↔✐♥♥♦st✐ ♣➦✐ t♦↔❡♥í ✈♦❧❛♥t❡♠ ❈í❧❡ ♣rá❝❡✿ ❈í❧❡♠ ❞✐♣❧♦♠♦✈é ♣rá❝❡ ❥❡ ♥❛ ③á❦❧❛❞➙ ❞♦st✉♣♥ý❝❤ ❧✐t❡rár♥í❝❤ ♣r❛♠❡♥➲ ♥❛stí♥✐t ♣r♦❜❧❡♠❛t✐❦✉ ❡r❣♦♥♦♠✐❡ ➦í③❡♥í ❛✉t♦♠♦❜✐❧✉✳ Pr♦✈ést ❡❧❡❦tr♦♠②♦❣r❛✜❝❦♦✉ ❛♥❛❧ý③✉ ❛❦t✐✈✐t② ✈②❜r❛♥ý❝❤ s✈❛❧➲ r❛♠❡♥❡ ❛ ❦✐♥❡♠❛t✐❝❦♦✉ ❛♥❛❧ý③✉ ♣♦❤②❜✉ ❧♦❦❡t♥í✲ ❤♦ ❛ r❛♠❡♥♥í❤♦ ❦❧♦✉❜✉ ♣➦✐ t♦↔❡♥í ✈♦❧❛♥t❡♠ s ❥❡❤♦ r♦③❞í❧♥ý♠ ✉❝❤♦♣❡♥í♠✳ ❉❛❧➨í♠ ❝í❧❡♠ ❥❡ ③❛s❛❞✐t ♥❛♠➙➦❡♥á ❞❛t❛ ❡❧❡❦tr✐❝❦é ❛❦t✐✈✐t② ❥❡❞♥♦t❧✐✈ý❝❤ s✈❛❧➲ ❞♦ ❦♦♥t❡①t✉ s ♦♣t✐♠á❧♥í ❛❦t✐✈❛❝í ♣➦✐ st❡r❡♦t②♣♥➙ ♣r♦✈á❞➙♥ý❝❤ ↔✐♥♥♦st❡❝❤✳ ▼❡t♦❞②✿ ❱ý③❦✉♠ ♠á ❝❤❛r❛❦t❡r ♣✐❧♦t♥í st✉❞✐❡✳ Pr♦ ③ís❦á♥í t❡♦r❡t✐❝❦ý❝❤ ✈ý❝❤♦✲ ❞✐s❡❦ ❞✐♣❧♦♠♦✈é ♣rá❝❡ ❜②❧❛ ♣r♦✈❡❞❡♥❛ ❧✐t❡rár♥í r❡➨❡r➨❡ ❞❛♥é ♣r♦❜❧❡♠❛t✐❦②✳ ❊①♣❡✲ r✐♠❡♥t s❡ ③❛❜ý✈❛❧ ❡❧❡❦tr✐❝❦♦✉ ❛❦t✐✈✐t♦✉ s✈❛❧➲ r❛♠❡♥❡ ❛ ❦✐♥❡♠❛t✐❦♦✉ r❛♠❡♥♥í❤♦ ❛ ❧♦❦❡t♥í❤♦ ❦❧♦✉❜✉ ♣➦✐ ❦♦♥tr❛❧❛t❡rá❧♥í♠ ❛ ✐♣s✐❧❛t❡rá❧♥í♠ t♦↔❡♥í♠ ✈♦❧❛♥t❡♠ s t➦❡✲ ♠✐ r➲③♥ý♠✐ ③♣➲s♦❜② ❥❡❤♦ ✉❝❤♦♣❡♥í✳ ◆❛ ③á❦❧❛❞➙ ❛♥❦❡t♥í❤♦ ➨❡t➦❡♥í ❜②❧✐ ③ ❞➲✈♦❞✉ t❡❝❤♥✐❝❦é ♥ár♦↔♥♦st✐ ❡①♣❡r✐♠❡♥t✉ ✈②❜rá♥✐ ♣♦✉③❡ ❞✈❛ ♣r♦❜❛♥❞✐✳ ◆❛ ♣♦❞❦❧❛❞➙ t❡✲ ♦r❡t✐❝❦ý❝❤ ♣♦③♥❛t❦➲ ❜②❧❛ ♣♦♠♦❝í ♣♦✈r❝❤♦✈é ❡❧❡❦tr♦♠②♦❣r❛✜❡ s♥í♠á♥❛ ❡❧❡❦tr✐❝❦á ❛❦t✐✈✐t❛ ♠✳ ❞❡❧t♦✐❞❡✉s ♣❛rs ❛♥t❡r✐♦r✱ ♠✳ ❞❡❧t♦✐❞❡✉s ♣❛rs ♠❡❞✐❛❧✐s✱ ♠✳ ♣❡❝t♦r❛❧✐s ♠❛❥♦r ♣❛rs ❝❧❛✈✐❝✉❧❛r✐s ❛ ♠✳ tr✐❝❡♣s ❜r❛❝❤✐✐ ❝❛♣✉t ❧♦♥❣✉♠✱ ♠✳ ♣❡❝t♦r❛❧✐s ♠❛❥♦r ♣❛rs st❡r♥♦❝♦st❛❧✐s✱ ♠✳ ❜✐❝❡♣s ❜r❛❝❤✐✐✱ ♠✳ ❞❡❧t♦✐❞❡✉s ♣❛rs ♣♦st❡r✐♦r✱ ♠✳ ✐♥❢r❛s♣✐♥❛✲ t✉s ❛ ♠✳ tr✐❝❡♣s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.